Como identificar e reconhecer o SID do usuário.


Algumas vezes temos que encontrar qual foi o usuário que perdeu as habilidades de efetuar logon no servidor ou no cliente e de frente ao registro o máximo que podemos ver são chaves e mais chaves de usuários que já logaram.

Qual delas é a sua chave? qual é a chave do usuário que devo apagar? Para isso, uso o SID Resolver da WinGeek para que lhe mostre e traduza o que um tanto de números realmente são.

Como se faz?

1- Faça o download do SID Resolver no final do post

2- Vá em iniciar > executar > digite REGEDIT.EXE > clique em OK

3- Abra as seguintes chaves: COMPUTER > HKEY USERS >

4- Copie uma das chaves que começa com S-1-2-3-4 e insira no SID Resolver

5- A resposta será apresentada da seguinte forma:

Dica: As chaves que contém poucos números como S-1-2-3 são de sistema, as chaves que contém vários números S-1-5-21-734676951-2009992095-618671499-8696 são usuários. ;)

Download: AQUI

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Sobre Julio Vaz

15 years’ experience as an IT infrastructure consultant and Solution Architect. Accomplished IT professional recognized for excellence in the design, management, and development of complex business applications. Passion for delivering software and technology that meets the needs of the business. Proven ability to work with business users together with a strong development background make for an ideal analyst or solutions architect. I'm a results-driven IT professional on consulting for integration projects with extensive experience in the engineering, administration and support. Direct experience with customer relationships, complex problem troubleshooting, implementation, optimization, technology advisor and training deliveries. Always interested in professional growth as well as high-quality service delivery. Playing the role of solution architect and project leader focusing on migrations and deployments of Office 365 (Exchange Online, Sharepoint Online and Skype for Business) and Microsoft Azure (IaaS, PaaS, SaaS DRaaS). My main responsibilities were:-design and architecture scaling Exchange Server 2003 migration, 2007, 2010 and 2013 to Office 365 with ADFS in Microsoft Azure as IaaS; -Management of major project of Yammer and Sharepoint; -Development of strong relationship with partners and major customers.
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